Az autóüveg fóliázás minőségének megalapozása, már az első lépésben megalapozást igényel. Az üvegfelületek megfelelő tisztítása kívül kezdődik, a lehetséges szennyeződések közel fele, lemelegítés és formára vágás közben kívülről kerülhet a fóliára. Ezt elkerülvén, autóüveg fóliázás előtt, alapos takarításnak kell alávetni az üvegfelületeket, közvetlen környezetüket, kívül és belül egyaránt. A felületek tisztítása előtt, érdemes eltávolítani az üvegeken található egyéb oda nem való, a munkát akadályozó egyéb kiegészítőket, például matricákat. A makacs szennyeződések és beégések, valamint a matricák eltávolítására, az autóüveg fóliázást végző szakember, szénmentes üvegkaparót használhat, ami az üveget nem karcolja, viszont a legtöbb szennyezést eltávolítja, fellazítja. Általános tisztítóezközként továbbá jelen van az arzenálban valamilyen "autóüveg súrolásra" alkalmas szerszám, ez jobbára a konyhai mosogatószivacsok dörzsölő felületéhez hasonló szerkezetű "szövet" ami használat közben, karcmentesen lazítja fel a legmakacsabb szennyeződéseket, anyaga nem forgácsolódik, a legnagyobb igénybevétel közben sem. A tisztítószerrel és szerszámokkal fellazított szennyeződést, gumipengével távolítják el a felületről. Ez a szerszám tökéletes felsimulást tesz lehetővé, ezáltal teljesen száraz tiszta sávokat hagy maga után. Használata közben, gyakorlatilag letolja maga előtt a folyadékban fellazult koszt, így eltávolítva mindent az üvegekről. Ez a technika a pormentes autóüveg fóliázás alapját képezi.
A gazdaságos autóüveg fóliázás alapja, a megfelelő méretezés. Ha túl kevés anyag kerül levágásra, az könnyen újravágást eredményezhet, az elégtelen hossz vagy szélesség miatt, a túl sok pedig pazarlás. Mindkét eset megnövelheti az autóüveg fóliázás költségeit, ezért az az optimális, ha a megfelelő méretezést használjuk. Az autóüveg fóliák szakszerű felhelyezzése, méretkorrekcióhoz, nagy szakértelmet kíván, hiszen méretük és formájuk miatt, könnyű megtörni az alapanyagot. A megfelelő felhelyezés után, a telepítő méretre vágja az anyagot, a felesleget lenagyolja, részlegesen formára fágja, a könnyebb kezelhetőség érdekében. A fólia telepítésének sorrendje nem kötött, de autóüveg fóliázásnál célszerű a hátsó szélvédővel kezdeni, onnan haladni előre.
Autóüveg fóliázásnál, a hátsó szélvédő zsugorításának számos módja, technikája lehet. Egyesek hintőport használnak, mások vizes waxot, mi ennél az autónál, egy speciális felületsíkosítot alkalmaztunk. Az összes megoldás egy célt szolgál: Az autóüveg fólia formára zsugorítását segíti elő. Erre azért van szűkség, mert a sík üvegfólia másképp nem tudja felvenni az üveg ívelt formáit. A fóliákat ezért, egy speciális előnyújtási technikával gyártják, magas hőre zsugorodnak. Ez kb 350 - 500 Celsius fok. Ezt felhasználva lehet az autóüveg fóliázást gyorsan és hatékonyan végezni. A síkosító technikák a fólia könnyű siklását hivatottak elérni, ezért a legtöbb ilyet, száraz állapotban használják. A gyorsabb száradás érdekében, hőlégpisztoly, vagy infrás hővető is használható.
A leszárított síkosítóra az autóüveg fóliázás telepítője H betű alakzatban, egy nedves szivaccsal folyadékot juttat, hogy az autóüveg fólia a szükséges részeken tapadást kapjon a felületen. Az alakzat azért fontos, mert a két szélen, és a felület közepén rögzíti a fóliát a lemelegítés alatt. A nedves vonalak alsó és felső szegmensre osztják az üveget. A középen keletkezett anyagtöbletet a telepítő hőlégfúvó segítségével zsugorítani kezdi. Apró lépésekben halad előbb az alsó, majd a felső szegmensen. A hő és az alakzati technika hatására, az autóüveg fólia felveszi az üveg formáját. Fokozott figyelmet kell fordítani a hő mennyiségére, hiszen ahogy alul, úgy túl is zsugorítható az üvegfólia. Utolsó lépésként belső megvilágítás mellett, a raszter mentén, 2-3 mm ráhagyással körbevágják a fóliát, hogy az könnyen beilleszthető legyen a helyére.
A takarítás fontossága megkérdőjelezhetetlen az autóüveg fóliázás előtt. Úgy kint, mint bent, egyaránt fontos a megfelelő por és kosztalanítás. Bár az üvegek belső fele jóval kissebb eséllyel szed össze utcai szennyeződéseket, a kárpit felületeken és illesztésekben a por könnyen megtelepszik, és a legrosszabb pillanatban hullhat az autóüveg fólia alá. Ezt elkerülvén, autóüveg fóliázás előtt, az üveget és kárpitjait alapos tisztító folyamatnak kell alávetni. A tisztításnál fontos figyelembe venni, hogy a hátsó szélvédők döntő többségénél a fűtőszál az üveg felületén helyezkedik el, ezért olyan technológiát kell választani, ami nem tesz kárt a fémszálakban. A klasszikus dörzsi anyag kifogástalanul megfelel a célra, de például az üvegkaparót nem lehet használni, hiszen tönkreteheti a fűtőszálat. Előfordul, hogy egy autó karosszéria javításon esett át, és az üveg belső felén beégett fémszilánkok fedezhetőek fel. Ezzel a jelenséggel még a legtapasztaltabb autóüveg fóliások is csak annyit tudnak kezdeni, hogy többször átdörzsölik a felszínt. A beégett tüskék eltávolításának megvan az a veszélye, hogy apró üvegdarabokkal együtt "törnek" ki a felületből, ezért fokozott óvatosság mellett szabad csak kísérletet tenni az eltávolításukra.
A megfelelő tisztítást követően, az autó üvegeit belűlről felvizezik, a megfelelő síkosság érdekében. Ez általában valamilyen keverék, desztilált víz, valamilyen fagytűrő illóanyag, valamint habosító adalék arányos elegye, autóüveg fóliázásra kikeverve. Egyes helyeken "samponos vízzel" végzik ugyanezt a folyamatot. A síkosítő keverékkel, a fóliát, a hordozótól elválasztása közben szintén bepermetezik, majd az üvegfalról leválasztva beillesztik a helyére. Az autóüveg fóliázás anyaga mindíg az üveg belső felére kerül. A legtöbb üvegfólia ugyanis nincs kiképezve a kültéri időjárás, valamint az egyéb erőhatások elviselésére. A beillesztés után, a telepítő szakember, a fólia alól a vizet, erre a célra kifejlesztett szerszámokkal nyomja ki. Miután a tökéletes vízkinyomás, az egyenetlen erőtől, valamint az üvegfelület porózusságától nem lehetséges, ezért az autóüveg fóliázásnak van száradási ideje. Ez kb. 2-4 hét, a hőmérséklet fügvényében.
Az oldalüvegek méretre és formára vágása, az autóüveg fóliázás egyik leglátványosabb része. A háromszüg üvekeket, hasonlóan a hátsó szélvédőhöz, belső megvilágítás segítségével, raszter mentén vágják formára. Ha az üveg gumikéderrel van rögzítve, annak mentén vágják körbe, szükség esetén ipari festékkel megfestik a kéder és a fólia közti diletációs hézagot. Az oldalsó lejárók körülvágása enyhén lehúzott üveg mellett történik, hogy az ablak formája mindenhol szabadon elérhető legyen. A kész üvegfólia mintákat, az üvegfalon használják fel, tükörkontúrvágásra, ezután kerülnek csak felhasználásra az autóüveg fóliázáshoz.
Autóüveg fóliázás előtt, kész mintákat, egy már előre előkészített fóliára helyezik az üvegfalon, majd szúrófény melett körbevágják. Ez azért hasznos, mert sokkal gyorsabban kontúrvágható a minta alapján a másik oldal fólia szettje, mint a teljes művelet megismétlése a másik oldalon. Autóüveg fóliázás közben, a legnagyobb veszteség, az időveszteség. A folyamatok évek sokasága alatt váltak kiforrottá, ezért mára elmondható, hogy optimalizált és kiforrott technikákról beszélünk. A kontúrvágás egyszersmind arra is kifogástalan, hogy ellenőrizzűk, megfelelő oldalát használtuk-e a fóliának.
Akár a hátsó szélvédő esetében, autóüveg fóliázás előtt az oldalüvegek takarítására is nagy gondot kell fordítani, különös tekintettel, az oldalsó lejáró nútjaira. A porbehullás elkerülése érdekében, célszerű sűrített levegővel, vagy tisztítószeres befúvással megtisztítani a környezetét. A környezeti tisztogatás után, az autóüveg fóliázás előtt az autó üvegek felületét is nagy gondal kell tisztítani, az ismert módon. Amennyiben szükséges, főleg idősebb autóknál jellemző, a teljes folyamatot többször is meg kell ismételni, a létező legjobb eredményért.
Utolsó lépésként az oldalüvegek autóüveg fóliázása következik. Szintén van hasonlóság a hátsó szélvédő és a lejárók között, úgyanúgy síkosító folyadékkal kerül végleges helyére. Az üvegek belső részének befújása után, lekerül az üvegfalról a kivágott minta, hordozója, folyamatos permetezés mellett leválik, majd ráillesztik a végleges helyére. Speciális szerszámmal kitolják alóla a vizet, majd ha szükséges rámelegítéssel segítik elő a tapadást. Telepítés után, az ablakokat 2 hétig nem szabad lehúzni, tisztítani. Az idő letelte után, az ablakok újra használhatóvá válnak. Az autóüveg fóliázás ezzel teljessé válik, a választott autóüveg fólia és az adott garancia alapján tervezhetünk vele.
A magyar szabályozás értelmébn, autóüveg fóliázásnál minden fólia alá, egy jól látható helyre, a fólia AF engedélyszáma is fel kell hogy kerüljön, nem módosítható formában.